Четверг, 06.05.2021, 01:12
Чаплинський НВК
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Категорії розділу
Поради вчителям [4]
Поради вчителям
Поради учням [2]
Поради учням
Календар свят
Українське ділове мовлення. Календар свят
Погода
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Головна » Статті » Сторінка психолога » Поради вчителям

Проблеми статевого виховання підлітків

Проблеми статевого виховання підлітків

 

Відповідаючи на запитання «Що таке щастя?», ба­гато з них вважає, що воно може бути тільки тоді, ко­ли буде поруч кохана людина, діти.

Шановні батьки, щоб привернути вашу увагу до проблеми статевого виховання в сучасних умовах, я процитую Василя Сухомлинського, який в листі до дочки писав: «... Людина може навчитись зводити ве­личезні споруди, космічні кораблі і атомні підводні човни, але якщо вона не навчиться любити, вона за­лишається дикуном. Освічений дикун у сто разів не­безпечніший від неосвіченого. Навчитися любити непросто. Це найбільш складна наука у світі. Навчи­тись любити — це значить вміти жити почуттям. Це означає «володіти собою». Уміти дозволяти і заборо­няти собі. І рахуватися з тим, що твоя любов прой­нята людьми, серед яких ти живеш. Важке це вміння — любити — приходить як підсумок великої роботи над собою. Коли відбулася людина в людині, навіть трагічна любов — велике щастя, оскільки радощі і печалі падають не в пусте серце».

Загострення проблеми морально-етичного вихо­вання молоді в сучасному суспільстві потребує звер­нення до класиків педагогіки. Ось що писав про взаємини юнаків і дівчат з моральної точки зору ви­датний педагог сучасності В.О. Сухомлинський.

Важливе завдання школи та батьків ми вбачаємо у вихованні чистоти, благородства, морально-естетичних відносин — дружби, товаришування, любові.

Грубість, вульгарність, цинізм окремих молодих людей мають своїм корінням невихованість почуттів, байдужість, безсердечне ставлення до людини насам­перед у сім’ї, потім у школі... Циніки, паскудники, донжуани виростають у сім’ї, де любов опоганена чи то зрадою обов’язку, чи то цинічним виявом тварин­них інстинктів, чи то обачливими пошуками ма­теріального благополуччя. Одна з причин злочин­ності серед молоді полягає в тому, що багато моло­дих людей вступає в життя спустошеними бай­дужістю і безсердечністю батьків.

Одне з найтонших виховних завдань ми вбачаємо в тому, щоб молодь суворо і цнотливо ставилася до створен­ня нового людського життя, щоб народження нової людини чекали, як щасливого свята, щоб першою думкою в голові кожної дитини була думка: я прино­шу радість своїм батькам, вони не можуть жити без мене, у цій радості моє власне щастя; за те, що його дали мені батько й мати, я повинен бути безмежно їм вдячний. Любов - це, образно кажучи, квітка, яка увінчує благородство всього людського, і про красу цієї квітки треба думати задовго до того, як до люди­ни сам собою прийде статевий потяг, треба облаго­роджувати її почуття.

Моральна підготовка школярів до того, щоб кож­ний із них із часом став добрим чоловіком, жінкою, батьком, матір’ю, полягає не в розтлумачені їм пи­тань взаємин статей, посвяченні їх у те, чого їм поки що не слід знати. Треба, щоб усе життя дитини, усе, що вона бачить, робить, відчуває, — усе це утверджу­вало в ній переконання, що найдорожче в житті — це людина; що найвища гордість, честь, моральна доб­лесть — давати щастя іншій людині, створювати для неї красу і водночас самому бути добрим, красивим. Джерело нещасть, іноді справжніх трагедій, пов’яза­них із морально-естетичними відносинами, якраз і полягає в тому, що деякі молоді люди вбачають у лю­бові лише те, що можна брати, а не обов’язок дава­ти людині щастя і радість. Справжня любов, зокрема любов чоловіка до жінки, юнака до дівчини, - це ве­личезна затрата духовних сил, творчість, яка будує щастя.

Задовго до того, як у молодої людини виникне по­тяг до особи протилежної статі, треба навчити її біль­ше віддавати, ніж брати, віддавати іншому все тепло своєї душі і вже від одного цього діставати задово­лення. Давати радість іншій людині — незрівнянно складніше, ніж принести в клас вазон із квітами чи зробити клітку для кролів. Високоморальний вчинок, що зачіпає серце, - дуже тонка річ. У ньому опредмечуються справжні порухи душі — прагнення.

Тест для батьків

Чимало проблем виникає у вихованні дітей - підлітків. Треба пам’ятати, що у тінейджерів загост­рене почуття справедливості. Якщо у молодшому шкільному віці діти беззастережно вважають своїх батьків ідеалом, то далі вони починають більш кри­тично ставитися до ближніх. Щоб не втратити авто­ритет у сина чи доньки, постарайтеся бути в очах ди­тини справедливим. З’ясувати, чи притаманна вам ця риса характеру, допоможе даний тест.

  1. Ваш син побився з однокласником, і вас викли­кають до школи. Ваша реакція:
  • покараю відразу, а потім видно буде;

б) спробую з’ясувати, чому син затіяв бійку, і потім визначу міру покарання;

  • спершу з’ясую все у класного керівника, оскіль­ки син не скаже правду.
  1. Прибираючи в кімнаті, дитина ненароком роз­била дорогу річ (ваза, годинник, сувенір). Ваша ре­акція:
  • покараю неодмінно і відразу;

б) прожену геть, щоб не заважала, і забороню тор­катися коштовних речей;

  • заспокою дитину, адже вона це зробила не­нароком.
  1. Ви покарали дитину, а потім виявилося, що несправедливо. Ви:
  • промовчите, щоб не підірвати свій авторитет;

б) вибачитеся перед дитиною;

  • поясните, що дорослі теж інколи помиляються.
  1. Ви стомилися, а дитина набридає із запитання­ми. Тому:
  • роздратовано проганяєте дитину: «Мені треба відпочити!»;

б) відповідаєте не думаючи, щоб вона швидше відчепилася;

  • пояснюєте дитині, що дуже стомилися і відразу призначаєте час, коли зможете поговорити.
  1. Дитина просить розв’язати задачу, написати твір і таке інше. Ви:
  • щоб не гаяти часу, розв’яжете задачу, напишете твір тощо, дитині залишиться тільки переписати;

б) скажете: «Працюй сам! Тільки тоді зможеш чо­гось навчитися»;

  • разом з дитиною розберетеся в умові задачі, оберете тему, а виконувати завдання дитина буде са­мостійно.
  1. Дитина просить, щоб їй купили рибок (кішку, собаку). Ви відповідаєте:
  • нізащо!

б) ну що ж, якщо ти так хочеш, я тобі допоможу доглядати тварину;

  • спершу подумай, чи серйозний твій намір завес­ти тваринку. Якщо так, то я тобі куплю рибок, але доглядати їх будеш сам.

Якщо ви шість разів обрали відповідь «в», хвилю­ватися нічого: ви непоганий, справедливий вихова­тель. І зможете й надалі бути для дитини «еталоном справедливості».

Якщо обрали три відповіді «б», три відповіді «в», - вам треба переглянути свої переконання, щоб не втратити довіру дитини.

Якщо ви обрали переважно відповіді «а», вам конче потрібно серйозно переглянути свої методи виховання.

Категорія: Поради вчителям | Додав: scoolchap1 (12.02.2018)
Переглядів: 237 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2021
uCoz