Понедельник, 17.05.2021, 03:47
Чаплинський НВК
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Категорії розділу
Поради вчителям [4]
Поради вчителям
Поради учням [2]
Поради учням
Календар свят
Українське ділове мовлення. Календар свят
Погода
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Головна » Статті » Сторінка психолога » Поради вчителям

МОТИВАЦІЙНИЙ ТРЕНІНГ  «ЗНАЙТИ СВІЙ ШЛЯХ»

МОТИВАЦІЙНИЙ ТРЕНІНГ  «ЗНАЙТИ СВІЙ ШЛЯХ»

Мета: активізувати процес самопізнання, свідомого професійного вибору старшоклас­ників; розвивати навички самоаналізу, пла­нування; розширювати уявлення про світ професій та їхні особливості.

Вітальні оплески по колу

Вправа «Незавершене речення» (5 хв)

Мета: розвивати в учасників навички планування, допомогти осмислити роль праці та правильного вибору професії в житті.

Психолог. Зараз кожен учасник по колу продовжить речення: «Найбільше я мрію у майбутньому...».

— Як, на вашу думку, мрія може вплинути на подальше життя?

Вправа «Конструктор» (3 хв)

Мета: створити позитивний настрій, ак­тивізувати творчу діяльність.

Психолог. Зараз кожен із вас візьме шма­точок пластиліну і виліпить те, що захоче. 

— Чи пов'язані ваші вироби з майбутньою професією?

— Якщо так, то яким чином?

Вправа «Профконсультант» (5 хв)

Мета: активізувати процес самопізнання, дати учасникам змогу подивитися на себе збоку.

Психолог. Зараз кожен із вас отримає карт­ку із прізвищем товариша. Вам потрібно, поміркувавши, скласти перелік професій, з якими, на ваш погляд, ця людина впорається найкраще, та перелік тих, які їй зов­сім не підходять.

Рекомендації зачитують без називання прізвищ. Учасники аналізують, для кого вони найбільше підходять.

—Що вам дала ця вправа?

—У чому допомогла?

Психолог. Думки інших людей варто взяти до уваги (часто вони реалістичніші, ніж наші власні), але останнє рішення має бути за ва­ми. Дечого неможливо навчитися, не займаю­чись цим. Бажання та цілеспрямована робота над собою творять справжні дива, можуть значною мірою змінити кожного з нас.

Вправа «Влучити в десятку» (3 хв)

Мета: конкретизувати свої цілі, шукати шляхи їхнього досягнення.

Психолог. Вам потрібно паперовою кулею влучити в «десятку».

  • Чи була умова, що кидати кулю пот­рібно лише з одного місця?
  • Чи пропонували вам зробити лише одну спробу?

Часто ми ставимо собі зайві обмеження, після перших невдач швидко полишаємо спроби досягнути бажаного, а потім зви­нувачуємо у своїх невдачах інших. Отже, недостатньо мріяти, варто конкретизувати свої цілі і шукати шляхи їх досягнення.

Вправа «Оголошення» (5 хв)

Мета: розвивати вміння презентувати свої знання і навички на ринку праці.

Психолог. Подумайте, що ви вже зараз умієте робити, що допомогло б вам заробити гроші, допомогти своїм батькам. Складіть оголошення «Шукаю роботу». Напишіть так, щоб зацікавити потенційних роботодавців. Перечитайте, поміркуйте, які з оголошень найцікавіші.

  • Що ви відчули, зачитуючи своє ого­лошення?
  • Чи важко було писати своє оголо­шення?

Вправа «Формула професійного пошуку» (7хв)

Мета: розширювати в учасників знання про світ професій, виробити алгоритм ви­бору професії.

Психолог. Складіть перелік кроків, які потрібно зробити кожній молодій людині, коли вона шукає своє місце у сучасному професійному світі.

—Чи складно було виконувати цю вправу?

—Якщо так, то чому?

Отже, вибір майбутньої професії — зав­дання справді складне. Але це — лише зав­дання, для якого ми з вами виробили алго­ритм рішення, поруч є люди, які готові до­помогти, підтримати, надати важливу в такій ситуації інформацію. Головне — робити конкретні, активні кроки у цьому напрямі. Саме тоді ваш вибір буде правильним. А ви станете не лише акторами, а й режисерами свого життя. Щасти вам!

Свято «У світі професій»

Мета: розширити загальний кругозір уч­нів, далі дізнаватися про нові професії.

Ведучий 1. Добрий день усім!

Ведучий 2. Щиро вітаємо присутніх у цій залі!

Ведучий 1. Сьогодні в нашій школі справжнє свято — свято професій.

Ведучий 2. Світ професій — величезний, їх понад 40 тисяч, причому щороку з'являється близько п'яти ста нових і стільки ж зникає або видозмінюється.

Ведучий 1. Слово «професія» походить від двох латинських слів: professio — офіційно вказане заняття, спеціальність і profiteor — оголошую своєю справою. Слово це, як утім і багато інших термінів, — багатозначне.

Ведучий 2. Професія — рід трудової діяль­ності, що вимагає певної підготовки і зазви­чай матеріально забезпечує існування.

Ведучий 1. Соціуму потрібні фахівці різ­них галузей. Обираючи професію, слід по­годжувати свій вибір із потребою суспільства в кадрах.

Ведучий 2. Коли молода людина оби­рає собі фах, вона враховує, аби професія була популярна не лише сьогодні, але і за 10—20 років. Це називається стабільністю попиту на професію.

Ведучий 1. Є «вічні» професії — будівель­ник, лікар, учитель. Актуальними стають транспортна, хімічна індустрія, високі тех­нології, зв'язок, комунікації. Виникають нові спеціальності на перетині традицій­них — управління економікою, соціальна сфера.

Ведучий 2. Де можна дізнатися про про­фесійні освітні установи? Для відповіді на це запитання ми запрошуємо психолога.

Психолог. Інформацію про навчальні за­клади, що здійснюють професійне навчання, можна отримати:

• з довідників для абітурієнтів;

• з телефонних довідників;

• з комп'ютерних інформаційно-пошу­кових програм у мережі Інтернет;

• з рекламних оголошень;

• у бібліотеках;

• у районних центрах зайнятості;

  • спілкуючись із представниками нав­чальних закладів і викладачами;
  • при особистих відвідинах навчальних закладів.

Чому одні люди дивляться на інших із відчуттям переваги, навіть якщо менше за­робляють? Бо є «прибуткові» професії, а є модні і перспективні. Які, на вашу думку, перспективні?

Деякі спеціальності три роки тому ще не існували, і зараз для них не вигадано ук­раїнських слів.

Наприклад, діджеїв у нас вистачає, а промоутерів, які можуть розкрутити клуб або організувати більше двох концер­тів на місяць, поки можна перерахувати на пальцях.

Арт-консалтинг — це професійні консуль­тації з образотворчого мистецтва. Можна збирати колекцію банку, нафтовій компанії або багатій людині, яка раптом відчула, що їй у спальні вкрай необхідні картини. Арт-консалтинг буває двох видів:

  • ти збираєш замовникові колекцію, ке­руючись принципом «це модно і зростатиме в ціні»;
  • хтось купив квартиру і хоче щось пові­сити на стіну.

В останньому випадку арт-консультант — щось середнє між дизайнером, архітектором і арт-дилером. Схема дій: клієнта водять по майстернях і галереях. Далі йому втлу­мачують, чому «круто», аби у вітальні висіли Дубосарський із Виноградовим або, якщо людина справді багата, Дейнека. Професія перспективна; аби працювати арт-консуль-тантом, необхідні родинні (бажано) та осо­бисті зв'язки, уміння жити світським життям. Професіоналів у цьому бізнесі мало. Цим поки що можна займатися і без спеціальної освіти. Але вже виникло нове покоління арт-консультантів, які навіть відкривають га­лереї. В ідеального арт-консультанта мають бути кандидатський ступінь і досвід роботи у великому музеї.

Дієтолог. Зараз дієтологи працюють пе­реважно з багатими клієнтами. Особистий дієтолог, так само, як і родинний лікар, повинен знати про вас усе і спілкуватися з вами як мінімум раз на місяць. Також йому мають бути відомі генетичні особли­вості пацієнта, психологічний стан і шкід­ливі звички.

Бренд-менеджер. Хороший бренд-менеджер зобов'язаний за час своєї роботи вивес­ти доручений йому бренд на абсолютно но­вий рівень — наприклад, переконати мільйо­ни людей, що перед ними — не звичайний кефір, а багатий полівітамінами і мінералами супердієтичний напій для успішних молодих людей. Бути бренд-менеджером у відомій міжнародній корпорації — почесно і при­бутково.

Агент зірки — людина, яка представляє інтереси знаменитості. Саме за ним бігає преса, випрошуючи інтерв'ю, йому дзво­нять організатори концертів або зйомок. Для вдалої кар'єри агентові добре б уявляти собі, як працюють засоби масової інформа­ції і бути знайомим з основними «акулами» журналістського світу, тому досвід роботи у пресі йому не завадить.

Креативний директор. Це мрія випускни­ків усіх творчих Вишів. Креативні директори потрібні на телеканалах, у рекламних агент­ствах, пресі і книжкових видавництвах. Ос­новне завдання цієї людини — придумувати нові образи, нестандартні ідеї та оригінальні ходи.

Консультант із закупівлі продуктів. Основ­ні функції — знати, в яких постачальників краще придбати продукти. Консультант при ресторані зобов'язаний ще й дбати про імідж і спеціалізацію закладу: для італійського рес­торану дібрати правильного постачальника макаронів, а для французького — якісного сировара. Приватні клієнти платять консуль­тантам, аби дізнатися, де взяти продукти для алергіків, екологічно чисті або приготовані на відкритому вогні.

Грумер. Професія «собачого стиліста» з'явилася на початку 90-х після масово­го ввезення незнаних раніше порід собак, а одночасно — і європейської культури до­гляду за домашніми тваринами. Приблизно у цей же час з'явилися перші виставки, до яких тварин треба готувати особливо ре­тельно. Грумер необхідний для собак, яких треба часто підстригати (пуделі, тер'єри, шнауцери). Найдорожчі грумери займають­ся лише виставковими собаками — таких майстрів мало і записатися до них дуже складно.

Ведучий 1. «Усі професії важливі, всі про­фесії потрібні», — співалося ще в радянській пісеньці. Відтоді багато що змінилося, а ось до важливості і потрібності необхідно додати ще й небезпеку. Адже ризик є на будь-якому робочому місці незалежно від того, де воно розташоване, — на полігоні чи у престиж­ному офісі в центрі столиці. Які ви знаєте небезпечні професії?

Пропонуємо вашій увазі 7 небезпечних професій із нашого повсякденного життя.

Рятувальник. Беззаперечно лідирує у рейтингу, оскільки колишні пожежники зараз перетворилися на укомплектовану рятувальниками всіх спеціалізацій службу при Міністерстві надзвичайних ситуацій, а надзвичайні ситуації, як відомо, можуть бути різними — від неможливості відчини­ти власні двері зсередини або зняти кота з дерева й аж до глобальних катаклізмів і величезних пожеж.

Поліцейський. Добре відома істина — «зло­дій має сидіти у в'язниці» — має ще й іншу сторону медалі. Злодій може вияви­тися вбивцею, і в руках у нього може опи­нитися якщо не вогнепальна, то холодна зброя, або ж просто кухонний ніж, пали­ця, цеглина — та що завгодно. І, будьте певні, що у в'язницю потенційний злодій жодним чином не хоче. Отже, найчастіше захищатиме свою свободу найрадикальні-шим способом.

Лікар. Одиничні випадки інфікування лі­карів від пацієнтів досить часто висвітлюють у пресі. Несучи величезну відповідальність за життя людини, інколи можна і не витри­мати такого напруження. Є лікарі, які пра­цюють із відкритими формами туберкульозу, інфекціями, вірусами, мікробами, лікують психічно хворих, наркоманів — тому про­фесійні захворювання у цій сфері — не рід­кість.

Таксист. Ця професія завжди була од­нією з найнебезпечніших, оскільки злочинці і просто ласі до легкої наживи люди існували завжди. Ніколи точно не знаєш, хто сяде на­ступним у машину — доброчесний громадя­нин чи зловмисник. Головне тут — дружба. У всіх таксистів є правило: на будь-який сигнал про небезпеку від колеги потріб­но негайно мчати на допомогу. Причому, на 808 реагують усі таксисти, чий передавач прийняв позивні, незалежно від організації або фірми, в якій працюють.

Будівельник. За нинішніх умов кожен, хто має навички маляра, каменяра, може непогано заробити. Технічний прогрес пос­тійно полегшує роботу будівельникам, але це не свідчить про повну безпеку. Він зав­жди ризикує — зірватися вниз, потрапити під будівельні матеріали, та і взагалі, дуже невчасно на будівництві може щось обір­ватися або впасти. Дехто вважає за краще працювати на підприємстві — адже знаєш, що захищений, та і саме підприємство дба­тиме про безпеку працівників, оскільки нікому не вигідна смерть на робочому місці. Дехто вирушає у вільне плавання — ще й яке: аж до Іспанії або Австралії. Там із цим гірше, адже найманий будівельник хоч і отримує непогані гроші, проте офіційно не зареєстрований і нічим не захищений. «Чорнороби» часто гинуть за поганих умов праці.

Журналіст. Порівняно з іншими про­фесіями, журналістів гине декілька на рік, і кожну таку смерть детально висвітлюють на сторінках газет. 50 % представників цієї професії хоч раз у житті чули погрози або ставали об'єктом жартівників.

Ведучий 1. Ми ознайомили вас із деяки­ми модними і перспективними професіями, а також із рейтингом найнебезпечніших.

Ведучий 2. Згодом розповімо ще про де­які категорії. А зараз я пропоную перейти до гри, на яку вже так зачекались учасники команд 9-го і 11-го класів.

Ведучий 1. Отож, запрошуємо коман­ди представити себе та зайняти своє місце за столами (звучить музика).

Представлення команд.

Психолог. Учасники гри зайняли свої міс­ця. Сьогодні ми запрошуємо в журі... Зараз я ознайомлю вас із умовами першого зав­дання.

Кожна з команд отримає картки, на яких написані групи слів. Потрібно визначити, про які професії йдеться. Назви запишіть на аркушах, які лежать на столах. Час — 1 хвилина. Кожна правильна відповідь — 1 бал. Картки:

  • креслить, циркуль, конструкція (інже­нер);
  • тварини, шприц, лікарня (ветери­нар);

• ручка, журнал, оцінка (вчитель);

  • комп'ютер, текст, програма (оператор, програміст);
  • корабель, штурвал, море (матрос, ка­пітан, штурман);
  • хвороба, симптоми, термометр (лі­кар).

Психолог зачитує групи слів, команди піднімають аркуш із відповідною назвою професії. Журі оцінює роботу команд.

Конкурс «Знавець професії»

Слід відгадати, які професії зашифро­вані. Кожна правильна відповідь — 1 бал. Капітани Команд беруть нові завдання після виконання попередніх. Аркуші із завданнями я триматиму в руках. Відповіді ви запису­ватимете на стікерах і прикріпите на дошку з відповідної сторони (одна команда — лі­воруч, інша — праворуч):

• ефмрре (фермер);

• рінежен (інженер);

• рілак (лікар);

• тупеморор (промоутер);

• рпдовацеь (продавець);

• дежремен (менеджер).

Конкурс «Пантоміма»

Команда мімікою і жестами має зобразити професію, назву якої отримає в конверті. Зал відгадує. Час на підготовку — 1 хвилина.

Журі оцінює роботу команди за шкалою від 1 до 5 балів.

Гра «Чорна скринька»

Ведучий 1. Команда, яка першою дасть відповідь, отримає 3 бали. У цій скриньці лежить знаряддя праці і музиканта, і стале­вара, і лікаря. Що там? (Ложка.)

Є музиканти-ложкарі. Лікар у домашніх умовах перевіряє горло хворого звичайною ложкою. А сталевари беруть пробу сталі спе­ціальною ложкою.

Зараз ми з вами підіб'ємо підсумки. Подумайте про те, наскільки сьогоднішня гра допомогла вам із вибором професії, чи отримали ви додаткову інформацію про світ професій, чи визначилися у виборі фаху.

Кожна команда представить свій проект «Як потрібно обирати професію?», в якому мають бути відображені основні чинники, умови вибору професії, аспекти обгрунтова­ного професійного плану, враховані інтереси, здібності, стан здоров'я, потреби суспільства. Час для підготовки — 5 хвилин.

Ведучий 1. Поки команди готуються, ми познайомимо вас іще з деякими ка­тегоріями професій. Так, американський журнал «Форбс» визначив найприбутковіші професії. Як виявилося, спортсмени і ди­зайнери, установники ліфтів і оператори атомних електростанцій одержують не мен­ше 5 тисяч доларів на місяць, і при бажанні їхня зарплатня може злетіти до позахмарних висот.

Не менше заробляють і стюардеси. Од­нак, американське бюро трудової зайнятості розчарувало недоуків. Люди з вищою осві­тою заробляють за своє життя на мільйон доларів більше, ніж ті, хто так і не зважився вступити у Виш або ж кинув навчання.

Ведучий 2. А є і найбезглуздіші професії світу. Виявляється, у готелях і аеропортах іс­нує така спеціальність як інженер із безпеки, який прибирає кокоси.

Ведучий 1. Або мисливець за птахами й тваринами, що втекли в аеропорту Цю­риха. Чи дресирувальник качок, який має мотивувати пташок мальовничо прогулюва­тися навколо готелю.

Ведучий 2. А в Індії можна працевлашту-ватися спеціалістом із мавп — відганяти їх від туристів.

Ведучий 1. Яких тільки професій не буває на світі! У комунальному управлінні з охоро­ни тварин Нью-Йорка є спеціальний служ­бовець, який рятує кішок. Щороку він дає друге життя майже двом тисячам цих домаш­ніх улюбленців.

Ведучий 2. У штаті Мінесота (США) на миловарному заводі працював чоловік, у обов'язки якого входило жувати різні сорти мила, щоб визначити у них вміст кислот.

Ведучий 1. При великих універмагах у Чикаго протягом багатьох років існує особлива категорія службовців, таких собі «цапів відбувайлів». Якщо покупець чимось незадоволений, завідувач секції викликає і шпетить такого клерка, а потім привсе­людно заявляє, що звільняє його. Поку­пець, не сподіваючись на такий поворот подій, проймається співчуттям до бідолахи і просить залишити його на роботі. Коли покупець іде, гордий своєю великодуш­ністю, клерк повертається на робоче місце і чекає наступного виклику.

Ведучий 2. В Америці існують і інші не­звичні професії. Є, наприклад, службовець, який увесь робочий день має ходити по мат­рацах, щоб перевірити їхню м'якість. Є лю­ди, які заробляють тим, що розходжують взуття для листонош та представників інших «ходячих» професій.

Ведучий 1. Трапляються спеціалісти, які цілісінький день розбивають тарілки, аби визначити їхню міцність. У Лондоні в метро працює чоловік, який ліквідовує з плакатів різні «прикраси» — домальовані кимось вуса, бороди...

Ведучий 2. Та найоригінальнішою, напев­но, була діяльність шведки Ельфріди Карлсон, яка вивчила двадцять видів собачого гавкання. її талант добре оплачувало фінан­сове управління Стокгольма. Чому? Вияв­ляється, за утримання собаки треба платити податок, а чимало господарів приховують своїх чотириногих вихованців. Карлсон захо­дила до будинку і починала гавкати. І якщо там жила собака, то у відповідь чувся гавкіт. Тоді Карлсон записувала адресу і породу собаки, а власник отримував повідомлення про необхідність сплатити податок.

Команди представляють свої проекти. Журі оцінює роботу команд від 1 до 10 балів, підбиває підсумки всієї гри і нагороджує переможців.

Психогімнастика «Дотягнись до зірки»

Психолог. Сядьте зручно і заплющте очі. Зробіть три глибокі вдихи і видихи (звучить музика).

А тепер уявіть собі зоряне небо. Зірки — великі і маленькі, яскраві і тьмяні. Поглянь­те уважно на них і виберіть найпрекраснішу зірку. Мабуть, вона схожа на вашу мрію, а можливо, нагадала вам про хвилини щастя, радості і натхнення.

Ще раз помилуйтеся цією зіркою і спро­буйте до неї дотягнутися. Намагайтеся що­сили! І ви обов'язково дістанете свою зір­ку. Вхопіть її і дбайливо покладіть перед собою. Запам'ятайте, яка вона, яке світло випромінює. А тепер прислухайтеся до сво­го дихання, пригадайте, хто поруч із вами, і повертайтеся.

— Чи вдалося вам дотягнутися і дістати свою зірку?

— Якою вона була?

— Яке світло випромінювала?

Ви закінчили курс підготовки до вибору майбутньої професії, а диплом ще раз за­свідчує, що можете сміливо планувати своє майбутнє, обирати життєвий шлях. Хай усі ваші мрії здійсняться!

Мені хочеться побажати вам, аби ко­жен із вас обрав собі ту професію, яка дасть змогу якнайкраще розкрити свої здібності, до якої лежить душа, в якій ви відчуєте себе і корисним людям, і по-справжньому щас­ливим.

Категорія: Поради вчителям | Додав: scoolchap1 (09.02.2018)
Переглядів: 287 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2021
uCoz